söndag 23 mars 2014

Koftor!

Jag sitter och väntar på att linet ska torka så att jag får börja en Pergola av Maria Olsson. Garnet har varit en halv annan kofta som jag ångrade. Så det upprivna, krulliga garnet fick ligga i blöt och släta ut sig lite. Det torkar väldigt långsamt när man väntar...

Här står en trave Supersoft från Magasin Duett och väntar på att bli en Caramel-kofta. Men det kan ju hända att det blir någon annan kofta för jag har ju ratat Caramel förut. Men jag tycker väldigt mycket om Grodans Caramel så det lutar åt att det blir en tillslut.

 
För ett par veckor sedan köpte jag Leinen Los från Nysta. Ett jättefint ekologiskt ull/lin-garn. Det ska bli någon enkel kofta. Kanske denna, eller något liknande. Jag tar gärna emot förslag!

De senaste dagarna har jag bott i min Coriander. Jag älskar den! Ärmarna har på något mystiskt vis krympt och blivit kortare, men trivsamt korta.

6 kommentarer:

Kattis sa...

Vilken skatt! :)

Greenfield Cardigan skulle kanske göra sig i det garnet?



Unknown sa...

Var det inte någon på stickeventet som hade en Caramel I lila och grått, jag är inte helt säker på färgerna, men den var väldigt snygg i alla fall!
Det blir nog bra vad du än väljer att sticka!

miastick sa...

Åh vad härliga projekt!
Tycker den där snedknäppta rätstickade koftan ser grym ut, snyggt med en fin knapp på sen!

Otaliga projekt sa...

Jag har både Caramel och den andra på min kölista. Vill. Nu.

annasaviga sa...

Många och fina planer du har. Vill också starta upp något nytt nu, men måste vara lite disciplinerad, annars blir inget färdigt.

Clara sa...

Den gula koftan är fantastiskt fin!

Och grattis, du vann tävlingen i min blogg! Maila mig så förmedlar jag kontakt med Jdots.