söndag 30 mars 2014

Fina Pergola

Vissa stickningar ropar "Emma" lång väg. Maria Olssons Pergola hade jag bara nästan fastnat för. Jag tänkte försöka få teststicka den när Maria efterlyste teststickerskor. Men den var inte så Emmig, tyckte jag då.
Men så såg jag den, Marias egen, på riktigt på flera olika besökare under stickhelgen här i Vrigstad. Och då, utan att ens ha provat den själv, så blev den helt plötsligt Emmig!
Nu är den på gång i lingarn. Kanske jag är väl optimistisk när jag stickar medium. Men lin växer och spetsstickning växer och jag måste inte nödvändigtvis kunna knäppa den snyggt.
Den är väldigt rolig att sticka. Spets + Kofta i bästa kombination!

Och så är det 15 dagar kvar tills vi får nycklarna till vårt hus! Idag har vi packat 8 kartonger böcker och CD-skivor och planerat för hur vi ska möblera ett av rummen.

3 kommentarer:

miastick sa...

Åh vad härligt! Jag har fortfarande inte hittat garnet jag ska sticka Pergola i.
Och vad härligt med nya huset också!

Blenda sa...

Pergola är hur fin som helst, tror faktiskt att den skulle kunna vara rätt "Blendig" också!

Tack för tipset om andra stickor. Skittråkigt när det blir så här, och det var dessutom mitt andra köp med dålig kvalitet av Knitpro. Köpte ett helt set för många hundringar innan jul, och där gick en av de tunnare stickorna av efter minimal användning. Nu ska jag i alla fall kolla upp de där stickorna du tipsade om! Ha det gott! /Blenda

Lillannen sa...

Helt såld jag med, stickar min i bommullsgarn, helvit, älskar den redan men lite knepigt med tre mönster, tur dom är tydliga=duktig designer!