tisdag 21 september 2010

Inte nöjd

Mössan i sig är ju fin. Men inte på mig, just nu, i detta garnet. Den blir för lös och sladdrig. Och så vill jag ha en "rastvaktsmössa" eller en mössa att gå i skogen med eller gömma mig i på morgonen när jag går upp alldeles för tidigt för att inte gömma mig lite i en mysig mössa. Denna har lite för söt "touch", tycker ni inte? Garnet, Prima från Debbie Bliss, vill jag använda. Det är ljuvligt mjukt och har bara lite merinoull i sig, resten bambu, så den inte blir för varm.
Jag kanske ska satsa på något sånt här i stället.
Jag får sova på saken. Nu några varv på ullkoftan.

2 kommentarer:

Mari G sa...

Hejsan

Jag tycker det är fin mössa. Jag skulle vilja sticka en mössa men jag vet med mig att jag inte skulle använda den, använder inte mössa överhuvudtaget. Jag föredrar att ha luva på jacka eller en sjal, nåt som inte sitter åt alls ska det vara!

ha det bra

Efwa - Medea sa...

Jag tycker också att den ser fin ut. Men känns den inte okej är den ju inte det för dig. Annas Level2-mössa är kul att sticka så pröva den du.