onsdag 29 september 2010

Stickträff och Shopping

Ja, jag var ju på stickträff i helgen. Det var så fint ordnat i Annas hus Bed and Breakfast. Lyxigt att stiga upp på morgonen och gå till framdukad frukost.
Här är några av de trevliga stickerskorna. Jag fotade så dåligt, stickade hellre, så jag hänvisar till andra stickerskor om ni vill se fler bilder. Emma, Marianne, Knyppeltanten och Camilla.
Däremot så köpte och bytte jag garn och kom hem med dessa fina nystan och härvor.
Jag stickade bla. på min grå kofta och en sjal. Och en mössa som jag drog upp två gånger. Nu är den upprepad ännu en gång och jag har återgått till ursprungsplanen. Eller något ditåt i alla fall. Jag hade tänkt en slätare mössa, Ripley, men på mig ska den i så fall vara i tjockare garn. Nu ska det bli en något pösigare mössa ändå då.

Jag har köpt Acrylstickor från Garnkorgen.
De ska bli spännande att prova. Jag beställde klara stickor, men de var slut och nu ska hon bara (vad jag förstod) ta in rosa. Detta var den enda storleken som som inte fanns kvar i klar. Ja, ja, jag får leva med lite rosa. Jag tröstar mig med att med lite god vilja så kan de gå för lila.

3 kommentarer:

Elanit sa...

Hej! Vad glad jag blev över din kommentar! Trodde knappt att någon tittade på min blogg längre, den har ju vart lite seg och trist! Utom fröken Eva då förstås!!! Men hon lämnar ju sina kommentarer på förskolan! Tyvärr har inte dottern henne längre, och vi tycker det är jättetrist! Förresten så har jag minsann en halvfärdig Laminaria i Teetee liggande i en trasslig korg här hemma - kom på att jag inte gillade den lila färgen...Ha ha! Men annars är det en fint garn, har stickat min bröllopssjal i det!

Marianne sa...

Och jag är helt galen i rosa så om du vill så kan jag försöka köpa ett par genomskinliga så kan vi byta :) skulle vilja testa dom där men det har inte blivit av...

Blenda sa...

Ska bli intressant att höra vad du gillar akrylstickorna. Själv är jag inte alls förtjust i dem, tycker de är hemska.

Vad roligt det låter med stickhelg!
/Blenda