söndag 8 maj 2011

Haruni och växtfärgning

Den har varit färdig ett tag och nu kommer den här: Haruni stickad i vit entrådig ull från Kampes med stickor 3,5. Denna ska jag inte behålla, den ska levereras i kväll.



Den blev väldigt fin, finare än jag trodde. Den passar väldigt bra i vitt. Jag skippade öglekanten längst ner.

Nu vill jag sticka en sjal till mig som inte kräver så mycket ansträgning. Jag letar mönster och har snart bestämt mig.

Min Mor har bjudit mig på växtfärgningskurs! Det blir fem träffar med start i slutet av maj. Det ska bli så roligt!

6 kommentarer:

Linda sa...

Kul med växtfärgningskurs! Det vore klart spännande att lära sig. Så fin din Haruni blev, och vilken fantastisk gåva att ge bort! Lyxpresent. :)

Blenda sa...

Den är underbar, måste kännas på sätt och vis tråkigt att skiljas från den!
/Blenda

Maria sa...

Vad fin den blev! Den passar jättebra i ett så tunt garn! Vad roligt med växtfärgningskurs! Det hade jag också velat lära mig!

emma sa...

Vilken härlig sommarsjal, den lär uppskattas!

Pernilla sa...

Låter kul med växtfärgningskurs. Sjalen är jättesnygg i vitt. Jag måste också blocka min Haruni snart.

Tina sa...

Så fin din sjal blev! Växtfärgningskurs låter toppenkul.