måndag 16 maj 2011

Stickat till Tösen

Glittersjal färdig Oj, vad hon har knutit den runt sig i olika varianter. Det var trixigt för mig att få en "vanlig sjalbild". Men "alla sätt är bra utan de dåliga". Mer bilder finns på Ravelry.

 


Idag har jag har varit hemma, superförkyld. Ordinationen var: Ta det lugnt i soffan, se film och sticka! Och det har jag verkligen gjort idag. (Ok, jag har plockat upp 3 kartonger och flyttat en möbel också.)
Jag har kommit igång med en bomullskofta i Muskat igen, det vore fint att få den klar att använda snart. Tyvärr så har jag garn från 2 olika färgbad och de skiljer sig märkbart. Får se hur jag löser det...

Jag hittade mönster på en söt sharlett (hur-det-nu-stavas) till Tösen också. En endagsstickning. Fler bilder finns på Ravelry.


5 kommentarer:

4U2 sa...

Snygga, alla tre eller ja, dottern är söt! :)

Emmy sa...

Fint. Och härligt att tösen gillar den så mycket!

Mari sa...

Snyggt!!! Klart hon ska posera :D


ha det bra
Mari

Clara sa...

Haha, det är ju jätteroligt med innovativa sätt att knyta en sjal! Det kan vi "tråkiga" vuxna behöva se ibland tror jag :)

Lilli sa...

Så söta tösens "småplagg" blev! Kan tro att hon blev väldigt glad för båda :) Ja barn har fantasi om hur man använder och knyter en sjal:) Ha en bra helg!