måndag 30 november 2009

Först ärtsoppa

Sedan ska jag sticka de sista varven på Damson. Hoppas garnet räcker. Annars får jag leta i gömmorna efter en liten garnsnutt som passar.

Här är lille Limahl, som fick namn efter sångaren med "Never ending story", ni vet. Sambon tyckte det var likt. Jag sydde dockan med hår och kläder med tanke på att det skulle kunna vara pojke eller flicka. Tösen kan ju omöjligt veta att Limahl är ett pojknamn, men hon tycker att Limahl är för pojkig och vill ha en flicka med klänning. Gärna lite längre hår också, men det kanske räcker med hårband. Just nu får Limahl hålla till godo med en stickig sjal. Stackarn. Det blir kanske lite sömnad ikväll också.

I helgen hade vi adventsmys med allt som hör till. Nä, inte snö då. Men adventsstjärna, juleljus, glögg, pepparkakor och adventspyssel.

1 kommentar:

Ellen sa...

Hej.
Inte avslöjar väl jag tips till dig hehe. Pappa samlar ju på Sporten Idag. Det fattas väl några fortfarande? Till mamma är det svårt men jag har kommit på något...
Jag och Johan önskar oss inget just nu om det blir flytt över jul. Men annars kanske ett presentkort (mest till mig) på marimekkogardiner till köket hehe. Ne jag vet inte vad vi behöver. Annars kan vi ta en lägenhet...

När kommer ni hem vid jul?