torsdag 5 november 2009

Snö på mina stickningar

Idag fick jag mailat ännu ett mönster från Ysoldas WLK2. Ett mönster som jag önskade skulle komma med i boken! Jag har spanat in det på Ravelry, Scroll Lace Scarf.

Jag tänkte vänta på den riktiga boken men nu har jag börjat på två Ysolda-stickningar.


Det blir kanske en till ny Ysolda-stickning innan dagen är slut.

Det är faktiskt snöflingor som syns på bilderna. Det var vitt på backen när vi gick upp i morse och har yrt fina snöflingor lite trevligt hela dagen.

Tösen är hemma med hosta och feber. Det är mycket soffsittande idag. Hoppas hon är piggare, eller åtminstone inte sämre i morgon för då åker vi till Småland.

2 kommentarer:

Linda sa...

Härligt! Jag har tittat på en hel del av hennes kreationer, och jag gillar dem skarpt, även om jag inte har stickat något av henne än.

Västmanländskan sa...

Hoppas lillskruttan kryar på sig och att ni får det trevligt i Småland.

Visst sydde du en större variant av den där "strutmössan" från Okker Gokker? Har du ett mönster eller gjorde du det på fri hand? Är lite sugen på en i den modellen till lilla T? Tror du att jag klarar att sy den eller var det svårt?