söndag 3 juli 2011

Den perfekta koftan!

Ett år tog det. Intensiva stickperioder och långa pauser däremellan. Men nu är den färdig. Min Tappan Zee. Och den blev jättebra!
Jag ville inte ha korta ärmar som i mönstret.
Men kära grannen sa att "Det är ju snyggt med 3/4-ärm." Och när ett nystan blev en perfekt 3/4-ärmslängd så fick det bli så.
Jag är så nöjd! Den blev mycket bättre än jag trott och hoppats på. Jag gillar färgen och, nu när den är färdig, att den är i bomull.
Garnet är Muskat från Drops och jag tror jag använt 10 nystan. Stickad med 4:or.

Och så kan jag känna mig ännu lite mer som Fröken Kofta.


Jag har även en förfrågan från min bror: "Någon som råkar ha en tom plats upp till Bingsjö från Göteborgsområdet på tisdag. Eller skulle vilja plocka upp mig i Borlänge efter 14.00 eller Falun efter 16.30 samma dag. Andra platser kan funka bara jag hinner dit."

13 kommentarer:

Emma sa...

Du ska vara stolt, den blev jättefin!! :)

Mikaela sa...

Den är jättefin! Underbar lila färg!

Linda sa...

Så snygga ni är, du och koftan! Jätte, jättefin!

garnlivet sa...

Jättesnygg! Blev väldigt bra med 3/4ärmar. Jag är nästan klar med min Teppan Zee...har tagit en paus från ett tag men nu när jag ser din fina vill jag verkligen sticka de där sista varven.

Pixi sa...

Jepp mäkta stolt ska du vara! Så läcker o perfekt med 3/4 dels ärm!!Jag gillar när man gör om till sin fördel!
=)

Veronica sa...

Den blev jättefin =) Härlig färg med!

Blenda sa...

Vad FIN den blev, alldeles perfekt sommarkofta! Super!

/Blenda

Susanne sa...

Mycket fin kofta och mycket fina bilder!

Anna sa...

jättefin :)

vonnaponna sa...

Kanonfin du.

Bitte sa...

Nämen vilken snygg kofta, verkligen!

Anonym sa...

vilken vacker kofta, har du mönster på den

Anonym sa...

vilken vacker kofta, har du mönster på den