tisdag 26 juli 2011

Echo flower shawl i silke

Den var rolig att sticka. Trots det stumma silket. Det underlättade inte att sticka 9i3 maskor och nupps, men det gick bra bara jag tänkte på att göra väldigt lösa maskor just där. Fin är den också, men det är ingen Emma-sjal, fast jag trodde det skulle bli så. Jag fick hjälp av både Tösen och Mor som modeller.



 




Mamma fick visa hur stor sjalen är för en vuxen, Tösen har inte riktigt längden inne än.
Vi besökte mamma på arbetet, IM-hemmet. Där satt en 80-årig pigg dam och stickade. Hon berättade att hon skickat barnkläder och filtar till behövande i många år och har skrivit upp allt. Hon har skickat iväg mer än 4800 plagg! Kanske ingår filtarna i det, men ändå! Det är imponerande.

4 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Åh, den tyckte jag var väldigt fint. det hade kunnat bli en Ulrica-sjal. Fast jag är dålig på att använda sjal.
Vad händer med den nu då - repar du upp den? Lägger den i bloppisen?

Blenda sa...

Åh, den är helt ljuvligt! Fantastiskt fin, jag MÅSTE snart sticka mig en fin spetssjal!!! Det gjorde du bra!

Ha det gott/Blenda

Linda sa...

Fantastiskt fin sjal! Silke låter ljuvligt. Och vilken tuff dam du träffat sen, sådan vill jag bli när jag blir gammal!

Västmanländskan sa...

Bra idé att låta den ligga till sig. Jag kan förställa mig en Emma i den :) Fin höstfärg.