måndag 25 juli 2011

Sjalar och garnlager

När en sjal är färdig så kan man börja på två nya. Sjalen som är färdig är Echo flower shawl. Jag ska bara få fotohjälp så kommer den på bild så småningom.

Första nya är Björklövsgarnet som ska bli en Ginko shawl.

Den andra är en restgarnssjal i tvåtrådigt ullgarn. Jag skulle vilja göra någon fin "Emmig" kant, får se hur det blir.

Jag måste göra något åt mitt garnlager. Min Sambo har inga problem alls med alla kartonger garner, han har lika många kartonger med sladdar och tillbehör. Men det är så mycket fint bortglömt i de där lådorna som måste få komma fram. I garnlådorna alltså!

Jag försöker med garnstopp. Det går ganska bra.
Men när jag var på Öland var det roligt att köpa garn på Ullcentrum. Det är ett noga planerat projekt.
Efter växtfärgningskursen så kommer jag att ha säkert 3kg garn till när allt är utdelat.
Och alla dessa sommarreor! Jag har varit jätteduktig, men kunde inte motstå några nystan fin Semilla. Dem har jag inte ens vågat blogga här...
Växtfärgningskursen är en present från min Mor och den hade jag inte kommit iväg på annars. Men garnlagret blir likväl betydligt större.

Jag ska fortsätta mitt garnstopp tills jag gjort av med en viss mängd garn. Det kan ta fram till jul eller ett år, det beror på mig. Jag ska gå igenom de underbara och se hur det ska gå till.
Eventuellt blir det lite Garn-Bloppis här på bloggen. Kanske till veckan, kanske senare. Håll utkik!

2 kommentarer:

Maria sa...

Nämen hon är la söt! Tack så mycket!

Vilka fina sjalar du gör! Båda två ser jättefina ut!

Pernilla sa...

Du är inte ensam om ditt problem. Jag försöker också använda av mitt lager, men på semestern blev det lite påfyllning.