onsdag 2 maj 2012

11 frågor från Sara

Det var inte "A month of craft photos" som var Marias utmaning till mig. När jag läste lite längre ner i inlägget så hade hon också 11 frågor till mig... Så kan det gå. Men jag ska fortsätta fotografera ändå.

Här kommer svaren på Saras frågor först:

1. Om du fick resa precis vart du ville i världen, vart skulle du åka då?
Jag skulle vilja besöka Island och Färöarna. Titta på deras hantverk och lyssna på deras folkliga musik. 
Jag skulle också vilja besöka de Brittiska öarna, där skulle jag också vilja se se hantverk och lyssna på musik men också smaka whiskey.
Sedan lockar alltid någon smidig paketresa där allt finns inom gångavstånd: solig strand, en pool, god mat, varma dofter, värme man absolut inte är van vid, hotellrum att slappa i. Allt detta tex på en Grekisk ö.
 
2. Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?
Tålamodet. Det är långt. Visst, det tar slut ibland och det är nog sunt.
 
3. Vad är ditt favorituttryck?
 Hoppla! 
(När jag frågar Tösen säger hon: "Sitt still"...)
 
4. Cola eller Fanta?
Jag dricker inte så mycket läsk, tycker det är för stickigt. Men om det skulle vara de enda alternativen en varm sommardag så skulle jag absolut välja Fanta.
 
5. Vad är din favoritsovställning?
På sidan med knäna något böjda.
 
6. Vilken blogg tycker du allra bäst om att läsa?
Jag tycker om min blandning av bloggar i listan till höger. Jag har ingen favorit. Men en blogg med jämn dos av text och bilder är roligast att besöka.
 
7. Har du något speciell talang som kanske inte så många känner till?
Jag kan skela med ena ögat samtidigt som det andra tittar rakt fram... Är det en talang?
 
8. Favoritdag i veckan och varför?
Fredag eftermiddag. Då är helgen som längst.
 
9. Vem ringde du till senast?
Mor och Far
 
10. Morgonpigg eller morgontrött?
Jag är ganska pigg på morgonen. Det lärde sig Tösen snabbt, så det är alltid mig hon väcker, vanligast halv sju-sju. Men någon gång är det skönt att få sova någon extra timme.

11. Ungefär hur många sms/mms skickar du en vanlig vecka?
10-15 stycken skulle jag tro.

Jag skickar inte några frågor vidare nu, kanske när jag svarat på Marias. Men jag har sett frågor hos så många så det kanske får vara bra så.

3 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Tack för svaren! Jag gillar Tösens svar på favorituttryck! ;-)

Ellen sa...

Åmeh, jag kan ju också skela med ena ögat och det andra tittar rakt fram hahahah :).

Emmas dagar sa...

Ellen: Det ligger i släkten :-D