måndag 3 januari 2011

Bra start på nya året!

Eftersom vi varit borta över jul och nyår, och en bekant tagit hand om vår post, så har jag fått vänta tills idag med att få min vinst från StickaMeras julkalender.
Det är jättefint ekologisk Babyalpaca från R&N Brännvall. Fem vita och fem naturbruna nystan. Ljuvligt mjuka. Extra överraskning i paketet var mönster på mössa, halsduk och vantar som passar garnet.


Min tanke för i år är att jag inte ska köpa en massa garner. Jag har mycket fint som ligger i lådor och tyvärr glöms bort eftersom jag köper nytt och nytt då och då.
Möjligtvis kan jag få handla billigt garn och på reor. Och jag tar gärna emot! Ibland så behöver man faktiskt ett nytt fint garn! Och så hoppas jag på många fina garnvinster!
Men, som sagt, det är en tanke inte ett löfte. Det är inte värt att jag lovar något.

Så; året börjar ju riktigt bra!

7 kommentarer:

Mari G sa...

Hejsan

Oooh vad fint, gillar det :-).
Och Grattis till vinsten!

Javisst ska man få köpa nåt nytt garn då och då, eller hur? ;-) :-). Här väntar jag på mitt Heaven´s Hand garn i "Night Blue", de skulle posta det idag (kom meddelande om det). Kanske kommer det imorgon.

Skapligt här annars, förutom en tur ner för en slänt med cycklen, vattendunkar och liten hink med blötlagd berfor, hmmmfrrrr. Inte katten tar jag hänsyn till att det är vinter när jag cyklar! :-). Det lustiga är att jag har ont/ är öm i fel sida!! Alltså inte den sida jag landa/kana ner med.

ha det bra
Mari

Veronica sa...

Oh va mycket fint garn. Grattis =)

Jag hade också tänk pröva på "jag får bara handla garn på rea" tricket. Fast fördelen med att ha så mycket garn att man glömmer bort hälften är ju att man blir "jag har nytt garn"-glad flera gånger när man hittar det ;)

sinneskatten sa...

Grattis till din vinst, det där med att inte köpa garn det känner man igen.
Men finns det något bättre än att få känna klappa på nya goa garner.

Elanit sa...

Inte långt alls! Bara en halv kilometer eller så!

Linda sa...

Vilken härlig vinst!
Oh, ja, visst får man köpa nya garner ibland! För eller senare hittar man j det perfekta projektet till dem... :)

Ylva sa...

Jag har samma idé som du...
Det är jättesvårt att inte köpa mer garn, men ibland är det nödvändigt att ta hand om det man redan har.

Själv kör jag med garnstatistik. Om den visar på minus får jag köpa mer garn. Är den på plus blir det jobbigt... =0)

Trevligt med en stor vinst förresten. Jag hade också velat vinna det där garnet...

metamorphosis sa...

Supersnygg sjal här ovan, stort grattis till vinsten och tack för bäbis-grattiset! :-)