söndag 16 januari 2011

Grönt är skönt

 Jag satt och funderade över grönrandiga sockor av garn jag har i gömmorna. Dagen efter satt svärmor och nystade garn, grönt, sånt som jag har. Jag kommenterade det och sa att det är läcker färg. "Du får det." sa hon. "Men jag har redan fått sånt garn av dig." "Du får detta med." sa hon. Och då kan jag inte tacka nej. Då får det bli grönrandiga sockor.

Mössor blir alltid för stora för mig. Nu stickar jag Nina Sagulins mössa som var i en av StickaMeras julkalenderluckor. Jag vill gärna att den ska bli lite lös över huvudet men ändå sitta på ordentligt. Vet inte om denna modellen passar mig, vi får se.

4 kommentarer:

Tina sa...

Ooo, så fina vårgröna garner. Kommer att bli toppenfint. :)

Mari G sa...

Grönt är fint :-) :-D
Vadär det för garn?

Mari G

BiZen sa...

Grönt är alltid rätt, härligt garn!
Vilken tur du har som fått detta.
//BiZen

Johan sa...

Hej vad roligt att du hittade min blogg!
Big trend är blandning av akryl och ull. Det är Marks & Kattens.
En billigare variant av famegarnerna och lite tjockare.
http://torgstenen.se/big-trend-garn-1442.html