tisdag 4 januari 2011

Ishbel

Min andra jullovsstickning var en Ishbel. Jag introducerade min mor i engelsk spetsstickning så vi stickade varsin Ishbel samtidigt. Snabb och trevlig stickning.
Jag kommer att sticka fler Ishbel.
Garnet är Cherry tree hill som jag fick som vinst i OS-stickningen förra året. Jag gillar garnet, någon som vet vart man kan få tag i mer? Jag premiäranvände mina Knit Pro Acrylic 3,5. Först kändes de väldigt sträva mot garnet men det blev bättre, eller om jag vande mig. Jag kommer att använda mina 3,5:or igen.
Tösen min tycker att jag har alldeles för många sjalar och hade gärna tagit denna själv. Men jag vill ha den här för jag gillar färgen skarpt. Hon har beställt en röd, en lila och en blå...
Till små stickningar är tösens mysmadrass perfekt som blockningsunderlag. Ishbel var snäppet för stor. Men det funkade när snibbarna fick gå ner och under madrsskanten.

3 kommentarer:

Blenda sa...

Ishbel är fin, din blev bra också!

Gillar du akryltipparna, själv avskyr jag dem! Tycker de är hårda, alltför spetsiga och dessutom är de sköra. Köpte ett trepack, och stickade en sjal eller något och det tog typ två dagar så gick den ena tippen av. Men jag fick byta mot trä och metall, som jag gillar starkt! :-D

/Blenda

Linda sa...

Finfin Ishbel! Jag har inte stickat den sjalen, men den ligger på min stickönskelista för jag har sett många Ishbellor på bloggar och de är så snygga i sin enkelhet.

Marianne sa...

Sjalen blev jättefin, jag gillar också det mönstret. Håller på med min andra nu :)