söndag 2 januari 2011

Mjuka vantar och hårdrock



Sista stickningen 2010 blev ett par vantar, eget mönster. Stickade i Drops Nepal med stickor 4. Ett trevligt garn som jag kommer att sticka i igen.
Nu har jag lite idétorka. Jag har mina halvfärdiga koftor som jag ska sticka på. Jag vill också sticka på en sjal. Sjalar är så roliga, men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket mönster och garn. Det är också dags för sockor, det blev inte många sockor stickade förra året så nu behöver jag fler.

Sambon och jag sitter och smuttar på nytt vin. Motörheadvin. Och så läser jag Ozzy Osbournes biografi. Vad ska ni tro om mig? Jag är nog en smygrockare bakom folkmusiken och spetsstickningarna.

2 kommentarer:

Blenda sa...

Wow, vilket snyggt mönster på vantarna! Kanonfint!

Jag gillar också Nepal, det är riktigt trevligt tycker jag.

Hårdrock är helt ok (fast inte allt, det måste ändå finnas en melodi jag kan följa, annars hänger jag inte med... :-D) Ett av mina häftigaste konsertminnen är när jag 1991, gravid i 6 månaden, var på AC/DC-konsert i Göteborg! Grymt häftigt!

God fortsättning, hälsar Blenda

Boel sa...

Härliga vantar, i fina färger!