söndag 9 januari 2011

Nytt för i år

Sockor använder jag flitigt och jag har snart nya. Jag stickar tå-upp-sockor efter Tootitosh´s videomönster. Toppen! Garnet var en julklapp från Tösen.
Mitt återvunna garn blir en Diamond knit shawl stickade med 5:or. Jag tycker inte garnet ser eller känns slitet för att det varit en sjal i ett tidigare liv.

Jag vågade mig på en försiktig förändring i bloggen också. Den blir nog inte långvarig för nu finns det ju massor av bakgrunder att välja mellan. Jag ska botanisera lite mera någon kväll när jag har tid till sånt.

2 kommentarer:

Maria sa...

Det är alltid fint med prickar! :) Jag gillar också Diamond knit shawl och det är ju jättebra att återanvända garn. Jag är för dålig på sånt...

sinneskatten sa...

Sjalar kan man aldrig få för många av, det ser fint ut när det är lite grövre garn.