söndag 26 juni 2011

Den kunde ha varit färdig nu....

Min Tappan Zee är så här mycket färdig. Om jag inte bestämt mig för att ha långa ärmar hade den faktiskt varit klar nu. Men en bomullskofta med korta ärmar, nej, det vill jag inte ha. Inte nu.
Det blir ojämnt när jag stickar i bomull. Hoppas det rättar till sig när jag tvättat den.
Nystanen är från två färgbad och det syns egentligen lite för mycket. Det har jag bestämt mig för att strunta i. Ingen mer än jag kommer att tänka på det. Tror jag.

Jag hade tänkt att inte sticka i bomull igen. Inte något så stort som en kofta. Inte på länge i alla fall. Men nu, innan den här ens är färdig, så blir jag sugen på att sticka en i ett bomull/lingarn jag har liggandes här hemma. Men jag har ingen aning om vad det är för garn, så jag vet inte hur många meter det är. Hur kan jag ta reda på det?
Men i så fall ska jag sticka i något för stora stickor, så det går lite snabbare och det ojämna blir lite mer förlåtande. Kanske.

Mor min har börjat sticka i sitt växtfärgade garn. En Ishbel i garn färgat med Daggkåpa. Det låter fint: "Daggkåpesjalen".

2 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Den är ju superfin!! De senaste dagarna har jag kommit igång med min egen bomullskofta igen (har inte kommit lika långt som du dock) och har också konstaterat -nästa gång blir det grövre stickor! Lycka till med ärmarna!

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Haha, ja, blogghuvud eller header är de rätta termerna:)

Kul att du gillar mina stickningar. Dina är inte heller så halva! Vad roligt att växtfärga. Jag gjorde det en gång med min farmor när jag var jätteliten, men det skulle vara roligt att prova igen. Det blir så vackra färger som man inte kan få på kemisk väg.