onsdag 15 juni 2011

Tösen är en Baddare!

I går tog Tösen och jag en tur till badhuset. Hon är en riktig liten fisk i vattnet. Hon vill dyka under vatten, hoppa och plaska och simma med flytplatta. Igår lärde hon sig hämta ring på botten, då måste man verkligen doppa huvudet.
Jag frågade en badvakt om hon fick prova att ta Baddaren. Badvakten berättade vad som behövdes för Baddarmärket och så fick Tösen öva lite först. Hon skulle koka kaffe, doppa huvudet utan att hålla för näsan och flyta med flytplatta. Hon skulle flyta med raka armar och ben och ansiktet ner i vattnet. Det sista hade vi inte provat förut men Tösen förstod med det samma och grejade det kvickt. Efter lite övning så kom Badvakten och tittade på Tösens Baddarkonster och hon klarade märket!
En stolt Tös fick sitt märke och vi firade med jordgubbar med mjölk.

6 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Så kul!

Ellen sa...

Åh va duktigt av henne :)

Veronica sa...

Va roligt!
Av någon anledning fick jag inte ett enda märke när jag var liten fast jag simmade runt som alla andra, jag antar att mamma tyckte det var onödigt.. Jag blir fortfarande lite avis, jag måste nog gå och ta dem =)

krumitott sa...

Men oj vilket elit-barn ni har! ;) Både stickar o simmar. Tack för utmärkelsen, jag ska svara på den vartefter :) Ha det!

Pernilla sa...

Vilken lycka att få sitt första simmärke.

Blenda sa...

Haha, vilken liten glad firre! Duktig hon är!

Öland ser härligt ut, var visst länge sen jag var där insåg jag. Kanske dags igen minsann!

Ha det gott!
/Blenda