tisdag 21 juni 2011

Ny sjal med gammalt garn.

Här stickas Vinge med återvunnet garn. Garnet som var en sjal, som blev en halv Diamond och nu blir en Vinge. Fint och lätt mönster. En riktig meditationsstickning. 2-trådigt från Morjärv och stickor 5.

Här är härvorna jag fick med mig hem för att torka från i helgen. Några är mina egna och några ska provhärvsnystas. 
Nästa träff blir redan i mitten av juli, den var planerad till slutet av september. Det blir roligt att fortsätta så snart igen, så man kommer ihåg endel. Och så kanske jag kan göra något åt mina för gula kofthärvor... eller så gör jag det inte, innan de blir kofta. Det är de tre gulgröna härvorna som ligger underst till vänster i högen. Jag försöker så mycket jag kan att verkligen tycka om färgen.

4 kommentarer:

Maria sa...

Åh! Jag ser en hel del olika som jag gillar i den där högen! Den där aprikosa och de korallröda! Du verkar ha haft riktigt kul!

Elanit sa...

Hej! Ja vi får väl se hur det blir med min stickning, den är nog en riktigt seg sådan tror jag!
Kul med färgningen. Eftersom du nu bor i småland så kan du få komma och hålla kurs på mitt stickcafé. Ersättning utgår om du är intresserad!

Garnstrul sa...

Du har också fått fram en massa härliga färger. Det bruna som du såg på bloggen är torkad svamp kanelspindelskivling. E-A

Lilli sa...

Wow, det är ju en massa härvor i härliga färger! Så läckert. Kul att färga själv också.