onsdag 22 september 2010

Äpplen Äpplen Äpplen

Vi har tvättat, torkat, skalat, skurit och trätt äpplen på tråd. "Som en äppelmask." sa Tösen.
Ja, vi har ätit äpplen också. Och i morgon blir det äppelpaj.

En stickpåse med äpplen har det också blivit. Den ska jag ge bort i present. Det ligger färdigklippt tyg till ännu en stickpåse, jag behöver en till mig själv också nu när jag ändå är igång.
Tösen och jag har varit hemma idag, så vi har hunnit med mycket roligt, praktiskt och nödvändigt idag. Vi får se vad det blir för dag i morgon. Nu ska jag sticka.

2 kommentarer:

Tina sa...

Så fina väskor du har sytt! Äppletyget är urläckert! Det bästa med september är nog att äpplena börjar mogna.

Blenda sa...

Äpplen är gott! Jag är ibland (?!?) allergisk mot äpplen, och under en ganska lång period kunde jag inte äta äpple alls. En natt drömde jag att jag först åt ett, sen ett till bara för att det var så gott, underbart, saftigt, härligt, grönt äpple. Och det var så gott! Så gott att jag vaknade och blev helt panikslagen, vad fasiken hade jag gjort!!! Utan att riktigt vakna, kastade jag mig ur sängen, rusade ner till köket och kastade i mig en allergitablett och ett glas vatten. När jag står där med vattenglaset, inser jag att jag drömde... Och det var precis som om jag hade ätit äpplena på riktigt! :-D

I alla fall, jag tycker inte att mössan är för söt för dig! Tyckte den var härligt "slushig"!

/Blenda