onsdag 1 september 2010

Garner och Lingon

Jag har fått mina garner från Nysta. Det är Bambu/Merino och ska bli en mössa till Tösen till att börja med, en med hjärtan är beställd. Sedan ska även jag någon variant av mössa. Jag har inte bestämt mig för vilken sort än. Jag letar efter något mitt emellan basker och toppluva.... Finns det något sådant? Är det någon mer än jag som ser att det röda nystanet är mindre? Det ÄR mindre och väger ungefär 40g. De andra väger kring 50g. Ska jag krångla om det hos Nysta? Hur skulle ni ha gjort?
Uppdatering: Jag skrev ett trevligt mail om nystanet och fick ett trevligt mail tillbaka. Det kommer ett nytt rött nystan till mig. Tack Nysta!

Skolan, där jag jobbar, har haft sin årliga Lingonplockardag idag. Jag tror att vi plockade 120 liter. Vår matmor kokar lingonsylt så det räcker till skolmaten hela året. Resten, rensat och klart, köper lärare och föräldrar och pengarna går till något roligt för barnen.

7 kommentarer:

annas alster sa...

Vilket roligt skolprojekt och vilken härlig dag att göra det på!

Jag tycker du ska krångla. Det var ett fint garn och rätt ska vara rätt. De vill säkert ha nöjda kunder också!

BiZen sa...

Klarat att du ska säga till!
Betalar man för 50g så ska man ha det!
Härligt att få riktig lingonsylt i skolan! //BiZen

Susanne sa...

Vilket kanonprojekt med lingonplockardag!! Och du gjorde helt rätt med nystanet :) Trevlig helg!

Pernilla sa...

Du har fått en utmärkelse av mig. Det är alltid lika roligt att titta in på din blogg.

metamorphosis sa...

Härligt med bärplockning på skoltid - och skönt att det löste sig med garnet!

...ser fram emot att få se mössan sen!

Marianne sa...

Vilken supberbra idé med lingonen, det skulle alla skolor ta efter... Fina garner.

Cicci sa...

Och ingen är gladare än jag att få ha dig som kollerga på skolan! =D