torsdag 16 september 2010

Jag syr också

Min symaskin gav upp helt och hållet för ett par veckor sedan. Då hade jag laddat för att sy nytt, laga och ändra. En hel hög med projekt som jag behövde en symaskin till. I samma veva hade jag dessutom anmält mig till Stickpåsebytet på StickaMera. Inte ett helt bra läge, kan man säga. Som tur är så har jag fått låna min Mors symaskin. För det slumpade sig så att vi skulle ner till Småland och besöka dem och eftersom hon inte sliter på maskinen så mycket, så har jag den på lån ett tag.
Stickpåsen är snart klar. Jag ska bara fundera över ett par detaljer först.

Här är början på en ny kofta. Trevlig kombination av garn, stickor och mönster.

2 kommentarer:

herr avig / mr purl sa...

Snygga färger på ny stickning!

Blenda sa...

Jättehärliga färger, håller med!
/Blenda