söndag 12 september 2010

Sakta men säkert

Jag traglar på med Magic Loop. Det går inte så himla smidigt än men vinsten av det hela är ju att bägge handledsvärmarna är klara samtidigt. Jag stickar i mitt födelsedagsgarn, ulldoftande och ullfettigt. Jag har också börjat nosa på ett mönster från Yll o Tyll, en kofta i Karisma. Den, liksom det mesta annat jag stickar, ska stickas med stickor nr. 4. Alla mina 4:or är upptagna nu så jag trixar och funderar på om jag ska gå upp till 4,5 eller tom. 5.

Jag är dunderförkyld och blir nog hemma i morgon. Det känns inte riktigt rätt att sitta och nysa och snörvla bland varken skolbarn eller kollegor. Men om under sker så kanske jag är frisk i morgon.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det tog ett tag innan jag riktigt trivdes med magic loop, nu kan jag knappt tänka mig att sticka med 5 stickor, en strumpa i taget.