torsdag 23 september 2010

Nu blir det svart

En liten svart härva Malabrigo lace kom i brevlådan idag. Riktigt svart och riktigt hårt tvinnad. Tänk att denna lilla härva ska bli en sjal. Det är en kollega som beställt en sjal. Jag tipsade om Malabrigos garner "lite flammigt färgat": sa jag. Men denna är verkligen svart. Och snygg. Det blir Traveling woman, den tredje i ordningen för mig. Det är så bra mått på den, vidd på längden och inte så lång snibb. Jag efterlyser fler sjalar i den modellen.
I kväll syr jag de sista sömmarna på en rejäl stickväska till mig själv, bara ett par sömmar kvar. Den får bli förevigad vid något annat tillfälle. Det ska nog hinnas med några varv på koftan också.

2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Svarta sjalar = snyggt!!!

Jag ser framemot att testa tvättmedlet. Jag brukar använda Grummes Fintvätt, men jag tycker att det luktar alldeles för mycket.

Lilli sa...

Tycker också att svart blir snyggt till en sjal :) Det passar till allt, i alla fall till det allra mesta. D.v.s väldigt användbart.Ha en gó helg!