söndag 29 september 2013

Syfestivalen i Borås

 
Jag hade stora planer och hade laddat plånboken. Men det blev ingen jätteshopping av garn som jag föreställt mig. Detta är ändå riktigt bra gjort av mig. 
Jag hade siktat in mig på Tant Koftas och Magasin Duetts hörna.  Hos Tant Kofta tänkte jag mig en härva Silkemerino i vintagefärg till en av mina egna sjalar. Men jag gillade färgen bättre på detta Filisilk, det lila uppe i högra hörnet, som "alla" säger är så fantastiskt, så det ska bli kul att prova. Det blir en tunnare variant än jag först tänkt mig, men jag tror det blir riktigt bra. Jag klämde lite på regnbågskiten (inte skit utan kit!), ångrar lite att jag inte slog till men jag får en ny chans i Habo om bara några veckor.
Hos Magasin Duett hittade jag Cinnia till en Cinnamon och LasseMajaMössa till Tösen. Jag ville också ha Supersoft i en speciell färg som hunnit ta slut, men det får också bli till Habo.

Jag är lite besviken att jag inte kikade i Solkustens hörna, jag vet att jag såg den på väg till något annat, sedan glömde jag bort. Jaja, det går fler tåg.

Vi hittade också fint band, strykapåplast till trikå, pepparkaksformar, stansar och metallbrickor, smyckestråd, en liten lila döskalle, reklamsykit och ulltvätt. Hela familjen fick något med sig hem. 

Det var så roligt att känna igen och bli igenkänd av så många! Tack Tant kofta, PetraO, Emma, Anna, Carin, Efwa, Maria och Eddy för hejandet!
Man hade ju gärna satt sig ner med er för en liten stickfika. Men det får bli en annan gång!

4 kommentarer:

Iréne JB sa...

Ohhh, jag laddar inför syfestivalen när den är "i" Stockholm den 26 oktober. Magasin Duett och TantKofta ska besökas om de är där. Sedan får jag se vad som följer med hem. Supersoft vill jag verkligen prova. Vilka färger har jag inte bestämt än, det finns ju så många fina.

Ywonne Gill sa...

Så mycket fint du har köpt. Kan du inte ta med filisilket till torsdagscafeet om du ska dit? Är så nyfiken på den färgen. Och gärna din nya randiga sjal också. Om du orkar alltså.

Efwa - Medea sa...

Det var jättekul att ses!

eddy sa...

hej, kul att träffa dig i helgen. jag gillar också nuppar MEN inte att sticka dem =) vore bra om de stickade sig själva. men nu rackarns ska sjalen bli klar alltså! kram eddy