måndag 23 september 2013

Supersoft Color Affection

 
I tre dagar har det blivit väldigt många timmar stickat i soffan då vi varit krassliga. Då har jag verkligen fått en känsla av hur lång tid det tar att sticka en halv sjal. Stickar man lite då och då känns det på ett annat sätt.
De orange/vit/gröna ränderna började jag sticka på lite grann i lördags kväll, väldigt mycket stickades i söndags och idag har jag bara ägnat åt sjalen.
Och, som sagt, då har jag suttit väldigt många timmar i sträck och stickat. Ändå är det svårt att säga HUR många.
Nu är ju detta dessutom "bara" rätstickning. Tänk då spetsstickning!
Jag gillar inte så mycket att få garnsnuttar kvar som man hade kunnat sticka in i sjalen (eller vad man nu håller på med). Kolla in den lilla, lilla orangea snutten garn som sticker ut från övre snibben av sjalen.  Välplanerat! (Ok, jag stickade ihop de två sista maskorna för att spara en cm.)

Jag har stickat med Magasin Duetts Supersoft och stickor 4. Jag lade ränderna i sista delen för att det gröna skulle räcka. Jag fick lite grönt över, men det hade inte räckt om jag gjort som på orginalet.
Jag har också gjort de förkortade varven lite annorlunda. Fast det var mer för att jag skulle komma snabbare fram till slutet. Och för att det orangea garnet skulle räcka... Visst!

Nu är jag nyfiken på hur Supersoft detta garnet blir. När jag stickat en stund så har jag tvättat händerna (jag gillar ju inte att vara kladdig och svettig om händerna) och då har jag känt att jag haft något på händerna att skölja av. Spinnolja gissar jag. Det var inte otäckt alls, bara liksom, ja, något. Som att tvätta av sig handkräm.

Jag kommer att sticka i Supersoft igen. För sånt garn gillar jag! Lite strävt sådär. Innan man tvättar det alltså.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Vad mer kan man säga än : snyggt jobbat

Myggan sa...

Så fin! Gillar verkligen färgkombinationerna. Och så bra att jag vet vem som kan hjälpa mig att tyda mönstret när jag ska försöka tyda de engelska hieroglyferna. =)
/Anna

Cicci H sa...

Jättefin!

Blenda sa...

Vilken fin! Härliga färger!

jennie sa...

Den var superfin! Kan tänka mig att det tar tid det där. Krya på er och ha en fin helg!

<3 Jennie

Manduzana stickar sa...

Den är verkligen fin! Så himla fin färgkombination!

Kattis sa...

Finfin sjal i finfina färger. Du har sån känsla Emma!

josefine sa...

Den blev ruggigt snygg!