tisdag 3 september 2013

Cykeltur

Tösen har börjat på Scouter. I patrullen Bävrarna.
I dag var det cykeltur. 
Jag fick höra av en av ledarna att föräldrar får gärna ställa upp och vara med 
när det kan behövas extra ögon och armar och utfyllnad och ja, ni vet.
Jag erbjöd mig att cykla med, och vilken cykeltur det blev! 
En timmes cykling i och kring lilla byn där vi bor. 
I trafik, på grusvägar och skogsstigar.
Jag är väldigt imponerad av Tösen som kunnat cykla utan stödhjul i två månader 
och då mest cyklat varv på varv runt husen här.
Jag hörde inte något gnäll eller klagomål från någon av de 13 stycken 7-åringarna.
Tösen och jag blev trötta (ändå sitter jag fortfarande uppe) och jag har fått lite motion...

2 kommentarer:

Kattis sa...

Det var riktigt bra gjort, både av tösen och dig! ;)

Ulricha sa...

Vilka fina stickningar du har på gång! Jag har använt Addi Lace ganska mycket och jag gillar dem. Dock så tycker jag att de är ganska vassa, så man får passa sig lite :-) Det är nog mest de i mindre storlek som är vassa.

Vad härligt att cykla med så många. Och vad duktigt av Tösen att cykla så långt. Inte dumt att cykla!

Ps. Tack för din snälla kommentar!