söndag 8 september 2013

Man är inte äldre än man känner sig!

Jag fyller år idag och känner mig, sedan flera år, fortfarande 27. Men nästa år tror jag ändå att jag kommer att känna mig som 30.

I morse vaknade jag till sång och paket, redan kl 6, för sedan var det dags för Sambon att sova inför nattjobb. Tösen och jag sov också en stund till, det är ju ändå söndag!
Frukostmackan som Tösen och Sambon gjort till mig var sannerligen spännande: Salami, ärtskidor och kristyrhjärta!

Dagens aktivitet var mestadels stickning i soffan.
Jag ville starta en ny födelsedagsstickning och när jag väl bestämt mig för en liten tröja i Kiito, silke, så hade jag bara Symfonie wood att sticka med och det gick inte alls. Så present till mig själv blir några fasta Addi lace rundstickor. För några mer Knit pro stickspetsar blir det inte! Var faktiskt och reklamerade ett par cubics igår. De första Knit pro jag köpte för flera år sedan är mycket bättre kvalité än de nyare. Både skarvarna mellan trä och metallfäste och där man skruvar ihop spets och kabel är oftast för skarpa så garnet fastnar.

Då tog jag äntligen itu med Solution, som jag tänkt börja på länge. Cascade 220 Fingering och Symfonie wood funkar mycket bättre tillsammans!

På eftermiddagen blev vi bjudna på restaurang av mor och far.

När vi kom hem låg en hälsning från grannarna på vår uteplats. De undrade någon dag på försommaren varför jag sparade gamla tagetes. Och när de fick höra att jag växtfärgar med dem så visar det sig att tagetes är hennes favoritblomma. Och nu när de börjar vissna så plockar han av dem och ger dem, några åt gången, till mig.


6 kommentarer:

Kattis sa...

Varma gratulationer, till dina 27! :)

Iréne JB sa...

Grattis Emma! Här har det också firats födelsedag. Lilla E blev 8 år idag. Sushibuffé till lunch efter dotterns önskemål sedan blev det klassiskt fika där hon bakat allt utan tårtbotten och äppelkakan. Det verkar som att du haft en lika bra dag som vi. Kram

Myggan sa...

Grattiskramar ifrån Habo!
/Anna

frisky frog sa...

Grattis på födelsedagen!
/drronsQu483Bamsekram

Blenda sa...

Grattis i efterskott! Mycket spännande och kreativ smörgås du fick! :-)

Ha en bra vecka! /Blenda

Wallinskaya sa...

Grattis i efterskott! :)