lördag 21 september 2013

Sköna lördag

I morse sov jag till 10! T I O!
Då vaknade jag av att ett grannbarn knackade på dörren (omtänksamt) och Tösen som varit uppe en stund och låtit sina föräldrar sova vidare (också omtänksamt) öppnade.
Nu får jag, som lärt mitt barn att hon kanske kan kika lite på TV en stund innan hon väcker sina föräldrar tidigt på lördagmorgnar, lära mitt barn att föräldrarna kan väckas när klockan är 9.00.
Jag kan inte minnas senast jag blev väckt en lördag klockan tio...

Nu fick vi mycket ut av dagen ändå. Jag blev "beordrad" att sitta i soffan och ta det lugnt och bara sticka. Och det har jag faktiskt gjort ganska bra.

Ena halvan av min egen lilla tröja är färdig och avmaskad. Och en bra bit på andra halvan är stickad.

Vi tog en liten promenad i höstsolen, som blev en liten skur så fort vi kom ut. Nära oss växer flera gamla ekar och på en av dem växer denna jättestora alldeles lysande svavelticka.
Minns att det växte en där förra hösten också. Men den bleknar eller krymper eller försvinner resten av året för jag har inte tänkt på den förrän nu igen. Och jag lovar, den där missar man inte när man går förbi!

Lördagen var ju tvungen att krönas med en burk lördagsgodis.

Nu blir det ett avsnitt till av Rederiet i Öppet arkiv och några varv till på min andra halva av silketröjan. Sedan blir det Morrígan, Solution eller Color Affection

3 kommentarer:

Kattis sa...

Härligt! :) Sovmorgon ska man njuta av,

Sjömans-Elin sa...

Färgsvamp färgsvamp färgsvamp! Eller hur?

Linda sa...

Det låter som en mycket mysig lördag! :)