måndag 25 maj 2009

Koftor

Tösens Helena.
Jag har börjat på spetsmönstret och det är väldigt enkelt. Färgen är fin och garnet är väldigt mjukt och lite sladdrigt. Både jag och Tösen ser fram emot en färdig kofta. Hon gillar koftor, precis som jag!

Min Cloud, Ravelrylänk.
Rolig att sticka, men lite trixigt med 9:or.Grovt och grannt!
Jag hade behövt ett nystan till för att få den så som jag tänkt mig. Jag vet inte hur jag tänker, önsketänkande måhända. Nu får den bli som den blir och det blir säkert jättebra. Jag är nöjd med den ljusa Violetta färgen och jag tror inte att jag vill ha en mörk rand nertill (med den mörka härvan jag har).

Jag har inte kommit längre sedan bilderna togs. Jag har fastnat i mönstret! Jag får det inte att stämma på varv 20. Jag har 122 m från föregående varv och det ska jag ha. Men maskorna innan första markören är bara 20 och jag behöver 21 maskor. Jag fattar inte! Jag räknar och räknar och läser och läser men kan inte lösa det. Jag söker på Ravelry, men ingen tycks ha haft samma bryderi så det är mig det är fel på!
Snälla, snälla! Om ni kan hjälpa mig så blir jag så glad, så glad!

1 kommentar:

Linda sa...

Tack för kryapådighälsningen. Ditt Cloud ser fluffigt och fint ut!