lördag 30 maj 2009

Mjukas med garn!

Idag har jag fått iväg mitt sista Hemlispaket. Den som får detta i brevlådan nästa vecka har fått sina paket av mig denna Hemlisomgång. Undrar om hon listat ut vem jag är...

Vi var på shoppingtur igår. Jag lyckades komma över några SilkeAlpacanystan innan rean var slut. Just den plommonlila färg jag tänkt mig! Ett vitt hittade jag också, det kanske blir ett par nya Dödergöks-muddar. Mina är borta. Blend bambu-nystanet är till Tösens kofta.

En kul påse hittade jag också!

Mina friskvårdspengar är utplockae i form av en Shaktimatta, jag har inte hunnit prova den än. Bara för att jag köpte den "just igår" så fick jag en huvudmassör på köpet. Den hade jag aldrig köpt annars, men den var riktigt behaglig och Tösen tycker den är jätteskojjig och kittlig.

Min Cloud är inte en så snabb stickning som jag tänkte mig. Jag har stickat några varv men det går segt, för jag inser att garnet jag har inte kommer att räcka till det jag vill och jag hittar ingen svensk butik som säljer den färgen. Ett alternativ är att köpa ett par nystan i beige eller ljusblå hos Nysta och färga dem tillsammans med mina violetta i någon mörkare lila färg och hoppas på att de blir någorlunda lika i färg.
Jag behöver hjälp att bestämma mig igen!

Vår Tös är den sötaste! När jag fotade garnerna stod hon bredvid och frågade: "Mamma, får jag mjukas med ett garn?" Detta är att mjukas:

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Hon är då för söt, din tös. Vem vill inte mjukas lite.

ellen sa...

vi har också en huvudmassör och jag älskar den. jätteskön.
ha det så bra.

Pixi sa...

Ohh vad gulligt sagt ! Så mycket du pysslar med ,lägger dej genast till favoriterna!! =) Pixie