måndag 11 maj 2009

Så här kunde jag ha det jämt!

Fantastiskt av Posten att trycka ner alla dessa paket i en alldeles vanlig brevlåda. Undrar om de går någon kurs i postpressning eller nå´t?
Jag är väl inte riktigt förtjust i hur vissa brevbärare har en förmåga att pressa ner brev, paket och fina tidningar bara för att det SKA ner. Inte kul att läsa en skrynklig Hemslöjden.
Tur att det inte regnade.

Jag fick dessutom hämta ett paket på ICA, men det var mest till sambon. Små lådor med knappar på och en massa sladdar, han gillar sån´t. Det var till bredbandstelefoni och ... ja, TV- och bredbandsgrejjer.

Paketen, som jag förstås var jätteglad att få idag, var från Hemlisvännen, ett extra (minsann!) paket med ett rutigt tyg. Kan bli ett par puffiga byxor till Tösen.
Från Marias garn kom 3 härvor Araucania Nature Cotton i violett och stickspetsar 7,0, tänkta att bli Ysoldas Cloud bolero i längre modell. Vad tycker ni? Ska jag behålla färgen som den är eller färga i mörkare plommonlila? Jag tycker att färgen är bättre än jag trodde och kan nog tänka mig färgen som den är. Men det är kul att höra vad ni tycker.
Resten av garnerna är från Sannsticks, Silke, Naturvitt kamgarn, Limegrönt kamgarn, Z-tvinnat och Sockgarn. Mycket av detta är tänkt att färga med mina nya JEABA-färger.
Men jag tror att jag provfärgat lite för mycket i helgen. Jag kunde inte låta bli. Så nu vet jag inte om färgen räcker till det jag tänkt mig att färga på riktigt... men "Det finns mer i affär´n".

Jag ska visa mina färgprover en annan dag, de ska få torka ordentligt först.

7 kommentarer:

Linda sa...

Mysigt med garnpaket. :) Ja, jag skulle nog kunna tänka mig en elefantvattenkanna själv, hihi!

Ulrika sa...

Vilken härlig postskörd!! man blir ju sååå glad av sånt!

Jag har handlat aaaaalldeles för mycket på sistone så nu får det nog bli till att sticka av det som finns hemma redan. :) :)

Garntrollet sa...

Det var inte några dåliga paket! Underbart innehåll.

Jag tycker den lila fägen är fin.

Monica Hansen sa...

jag instämmer! De klämmer ner allt möjligt utan att bry sig.. pytt!

Susanne sa...

Jag gillar också den lila färgen och det limefärgade :). Posten ja, samma här, har också erfarenheter när dom liksom pressar in i brevinkastet och då liksom skalas en del av posten upp. Bläh för sånt men oj vad spännande att få se dina färgprover :)

Linda sa...

Jag är iofs inte så dålig på att sticka med fler färger, men jag tvivlar på att det är jättepraktiskt i sockor. Men snyggt är det! :D

Linda sa...

Precis. Men vem vet, det kanske funkar? Jag menar, tvåändstickade sockor kan ju inte vara så strechiga heller, men det har ju folk använt i evigheter... :)