onsdag 20 maj 2009

Jodå, här stickas också!

Det har varit dåligt med bilder på stickningar här på ett tag.

Jag stickar på Laminaria nr. 2, den är lika rolig som 1:an. Jag har lite press på mig här, den får inte ta alldeles för lång tid att bli färdig med. Det är en beställningssjal. Just nu går det lätt att sticka på den. Jag har haft oturen, eller slarvigheten, att tappa maskor ett par gånger och har fått ta upp några varv. Inte kul alls.

Tösens blå Helena växer sakta men säkert. Jag har gjort ändringar och slarvfel så den har repats upp ett par gånger, men nu är jag på väg igen.

Min Ugglekofta är inne på sista halvan av andra ärmen. Det är alltid så trögt i skarven mellan två ärmar men nu går det lätt igen. Saltflingan hjälpte mig att få ett sista nystan för en billig penning. Hon stickar samma kofta i samma garn som jag. Det ska bli kul att se hennes kofta!

Det får bli fler stickbilder nästa vecka. I morgon åker vi till husvagnen och då ska jag se till att få många långa stunder i plaststol med nysydda dynöverdrag.

Och vår telefon funkar!

Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: