fredag 26 mars 2010

Kristina-sockor och guldklimp

Mina Kristina-sockor är färdiga. Stickade i egenfärgat 2-trådigt ullgarn.




Jag la upp 60 maskor med stickor 2,25. Flätan är 5+5 maskor bred. Jag är riktigt nöjd. Jag trodde det skulle bli för grilligt med de många färgerna, men de är samstämmiga lägger sig i fina ränder. Det är väldigt "O-Emmigt" färgval men jag har ett tag haft en stark längtan till varmgult (okej då, de är mest orangea) och då passade detta. Nu vill jag hitta ett fint, mjukt lejongult sjalgarn också. Tips!?

Har ni någonsin sett något liknande? Vi hade en vitlök som började bli lite tråkig och då kan man ju hitta skrumpna, intorkade klyftor. Vi hittade den här i vår halvtråkiga vitlök... Den är orange, mjuk och glansig, liksom syltad. Fyndet var oväntat och fint, som en guldklimp.

2 kommentarer:

Linda sa...

Mysiga Kristinor! Jag vill fortfarande sticka dem men har inte kommit till skott än. Skojjig vitlök, lite bärnstenslook på det hela!

Mari G sa...

Hmmm kanske en kanderad vitlök :-) eller så har den blivit frusen!! Spara den och se vad som händer, kanske det kommer lite grönt i toppen som det kan göra ibland på vitlökar. Rapportera hur det går :-):-).

Mysiga sockor!

ha det bra
Mari