fredag 5 mars 2010

Pärlor och tråd

Stickmarkörer kan man aldrig ha för många av. Sent igår kväll plockade jag fram skattkistan med pärlor, tråd, smått och gott och fick ihop några till.

Mitt sockgarnspaket är färdigpackat och ska bara läggas på lådan. Hoppas mottagaren blir glad för det.

Tänk, att på vardagskvällarna, när jag borde lägga mig skapligt tidigt, kan jag lätt bli sittande vid TV´n med en stickning till midnatt, utan problem. Men så fort det blir fredag och man får sitta uppe hur länge som helst, så är jag så trött så trött redan klockan åtta. Varför!?
Nu får jag rycka upp mig och hålla mig vaken ett par timmar till.

7 kommentarer:

TruckerElin sa...

Kanske för att du suttit upp alla andra kvällar? ;-)
Jag lider av samma syndrom...

sinneskatten sa...

Det är något magiskt över fredagar och soffan.
jag tror den är programmerad att skicka ut sömnpulver tidigare den dagen.
O du tack för din inspirerande blogg, jag är inne ofta och hämtar inspiration..

Mari G sa...

ha ha
Skönt att höra att detinte är bara jag som har sådär på fredagar :-) :-). Urdåligt är det på Tv med.

Men vad pysslig du är och vilka fina markörer du fått till. Jag har några men har inte riktigt förstått ännu hur jag ska använda dom utan att ta av tråden!!! Kom gärna med förklaring.

ha en bra helg
Mari

Blenda sa...

Snygga markörer!

Det där fredagssyndromet känner jag igen! :-)

Maria sa...

Tack för kommentaren på Johns mössa. :) Snygga markörer! Det är enormt roligt att göra, roligare att sticka blir det också. :) Känner igen det där med fredagar i soffan.. Kanske är så att man tröttat ut sig under veckan som Elin säger.

Mari G sa...

Hej

Tack Emma för förklaringen, tror jag begriper dethela nu :-) :-). det är med ögla jag har, hmmm fast jag skulle nog föredra med såna där hake/krok som du beskriver. Hmm gör du såna också ;-)??

Nu åter till tv och Vasaloppet.

ha det bra
Mari G

Sunna sa...

Åh så fina, blev sugen på att prova själv