onsdag 31 mars 2010

Påsklovsnjutning

I morgon åker vi ner till Småland och firar påsk hos mina föräldrar. Vi ska också på traditionell Äggjakt, äta god mat och träffa släkt och vänner.

Jag ska njuta av min (hela vecka) ledighet och samla kraft och mod inför andra halvan av vårterminen.

Det fanns faktiskt en varmgul härva sjalgarn i mina gömmor (jag som tjatat om gult här ett tag nu). Ett alldeles vanligt entrådigt ullgarn i en härligt uppiggande gul ton. Den kanske ska bli en Teardrop (Ravelrylänk). Annars ska jag njuta av sjalstickning i Fair trade-garn och Bananfiber. Jag vill också bli klar med min Muskat-kofta, den är långt ifrån ens halvfärdig men jag får ta tillvara på att jag är sugen på den nu, och passa på att sticka. Det är lite besvärligt att sticka i Muskat, men det blir väldigt fint.

Glad Påsk till er alla!

3 kommentarer:

Mari G sa...

Hejsan

Ha det så trevligt på resan.
Kul att du tänker på Teadrop, gör du den i gult så tror jag den kommer att bli kanonfin :-) :-)

Mari

Linda sa...

Glad påsk!

Elanit sa...

Hej!

Ha det så kul här i Småland! Jag hörde från Eva att ni skulle träffas och jag sade att hon skulle hälsa till dig!