söndag 14 mars 2010

Min nästa sjal...

...blir en vårsjal. Echo flower shawl i Pima bomullsgarn. Jag har nog bestämt mig för den blå.


Jag är garnprovare av ett bananfibergarn spunnet i Indien. Härvan jag provat hittills var väldigt ojämnt spunnet och inte så lätt att sticka i. Mor min tipsade om att prova ett annat nystan för det var väldigt olika kvalité på hennes, så jag kanske lägger upp för en svart bananstickning i kväll. Mer om det en annan dag.

Helgen har vi njutit i och vid vår husvagn. Gårdagen tillbringades mestadels utomhus i snön. Solen gassade skönt och vi åkte pulka, skoter och grävde i snön. Vi både åt lunch och fikade ute.

4 kommentarer:

Mari G sa...

Hej

Det där bomullsgarnet såg rätt trevligt ut :-)). Vart fått tag i det?? Såg det var EcoTrade.

Hmmm banan garn, ha ha hmmm tänker på en kompis bananna inlägg på FB :-):-). Men berätta hur du tycker att garnet är och om det är nåt att ha. När du testat klart. Låter onekligen intressant :-)).

ha det bra
Mari G

Mari G sa...

Hej

Okej och tack :-). Har noterat vart du fått tag i garnet,ska ta och titta in där nån gång :-).

Mari G

ellen sa...

hej!
jag började med scarfen igår. Men jag förstod inte vad Omslag betyder så jag kom ingen vart. Jag kanske ringer dig någon dag och ber om hjälp. Jag har så mycket i skolan nu så jag väntar nog med den ett par veckor till.
Vilka härliga bilder från er husvagnstripp. Ha det så bra

emma sa...

Åh, jag såg nyss det mönstret, så himla fin!