tisdag 9 mars 2010

Solsken hos mig

Solen skiner och värmer om dagarna och det droppar från taken. Härligt!

Jag började sticka Kristina med mitt soliga garn. Det blir lite grilligt, men jag fortsätter ändå för jag gillar mönstret och just nu vill jag sticka i solgult. Jag är tom. sugen på en varmgul sjal! Jag har då aldrig varit gul förut. Jag skulle vilja ha något riktigt mjukt garn och tar gärna emot tips.
(Är det någon har sett Malabrigos lace´s French ochre i verkligheten?)

Dagen till ära och på tal om solsken så har jag fått en award av Lotta som har den här fina
bloggen.
The Sunshine Blog is awarded to bloggers whose positivity and creativity inspire others in the blog world. The rules for accepting the award are:

1. Put the logo on your blog or within your post.
2. Pass the award to 12 bloggers.
3. Link the nominees within your post.
4. Let them know they received this award by commenting on their blog.
5. Share the love and link to the person from whom you received this award.

Jag skickar vidare till Blenda, Ulrika Olsson, Lillasyster Ellen, StickaMeraUlrika, ElaKnit och UlligaGulligaLinda.

Här är vår lilla solstråle som provar stickring på sitt sätt och är på spexhumör.

Tack alla ni för komplimanger om min Swallowtail här nedan!

5 kommentarer:

Marianne sa...

Igår när jag var på stickcafé hos Karin så jag att hon hade ett riktigt gult Colinette gitterbug.

Blenda sa...

OJ, tack så mycket, vad glad jag blev för awarden!:-)

Hon är en riktig sötnos, din lilla! Som socker!

Ha en bra dag, hälsar Blenda

Linda sa...

Tack snälla för utmärkelsen!
Gult är inte helt fel såhär när vårkänslorna börjar spralla. Och så matchar det bra mot lila också! :)

Elanit sa...

Tack så mycket!

Mari G sa...

Hejsan
Men sockorna ser ju ut att bli fina! Jag gillar färgen ivarjefall :-). Och Swallowtail Är fin.

Just det du har nåt att hämta ho smig :-)

Mari G