söndag 7 mars 2010

Swallowtail och Upprop

Nu är den färdig, min Swallowtail. Kul och ganska enkel stickning. Garnet är Pälsull från Östergötlands ullspinneri, stickad på Addi lace 4,0. Det är väldigt knepigt att få med den fina gröna färgen.



Nu funderar jag på att sticka antingen Echo flower shawl i bomull eller Scroll lace scarf i merino. Det finns så mycket fina sjalar att sticka, och att jag har skurit ner och bara väljer mellan två är en prestation i sig. Jag tänker nog sticka bägge, frågan är bara vilken jag ska börja med. Men Citron som "alla" verkar tycka är så fantastisk, är jag inte alls imponerad av. Den ska jag inte stick, tur att "smaken är som baken".

Jag har börjat sticka Ulrikas Kristinasockor i ett vårsolsgult egenfärgat garn. Det blir kanske lite för grilligt, men jag ska sticka en bit till innan jag bestämmer mig.

Nu ska jag fortsätta följa och heja på mina kusiner i Vasaloppsspåret.

Skriv gärna på här för att rädda Svenskt Visarkiv!

10 kommentarer:

Zandra sa...

Wow! Snygg den blev!

Maria sa...

ojoj vad fin den var!! Mysig färg!

Mari G sa...

Wow säger jag också :-). den var snygg! Vill göra en såets sjal till jag också :-). Hmmm får tita vad jag har i gömmorna.

P.S självklart har jag skrivit på också :-)

ha det bra
Mari

Pixi sa...

Säger oxå WOW !!Vad fiiiin=)

Elanit sa...

Tack för de vackra orden om min kofta!
Din sjal är för övrigt vidunderligt vacker - jag blir lite sugen på en själv... Men kanske att jag skall sticka klart åtminstonne en tvåändstickad vante först!

Ulrika sa...

Jättefin!!

Och det är påskrivet. Såklart. :-)

Och sist men verkligen inte minst:
TACK för det underbara paketet som kom idag!!

Mari G sa...

Hejsan

Tack Emma då gör jag en "Gail". Hade besluts svårigheter nämligen. Bra att du gjort den då vet jag vem jag ska fråga om jag kör fast då :-) :-).

(Birds Eye kan jag göra senare ha rju garn till den med :-) )

ha det bra
Mari

Sanna T Sköld sa...

Underbart fin!! Jag vet ju vilken den gröna färgen är och grönt är ju jag,

Lotta sa...

Hej, Sjalen är verkligen underbar, den finns med på min att-göra-lista. Det finns en vårblomma till dig att hämta på in blogg

Min tråd sa...

Helt underbar!