tisdag 23 mars 2010

Så får det bli!

Jag är hemma för att krya på mig idag. Mycket sticktid blir det, inte så många andra måsten, bara två. Shalom ser ut så här, så långt. Som ni ser så har jag tagit med Drops Alpaca med mitt bruna lite tjockare Alpaca (Kid, ett gammalt Drops-garn). Blir det verkligen bra att blanda så där? Jag tvekar, funderar om, "eller ska jag kanske göra så här istället...". Nu får det bli som det blir. Det blir det ju i alla fall till slut! Hade jag inte varit så velig hade jag varit klar med oket nu.

I morgon tänker jag vara frisk. Då är det "elevens val" på skolan och jag får, som alltid, ta hand om Pyssel/Syslöjd-gruppen. Det ska passa 6-12:åringar och gärna ta tillvara på restgarner, stuvbitar och "bortglömt" material. Tips tages gärna emot. Det jag har färdigplanerat är färglada vårrisdekorationer som jag tror kan passa alla, och ett par origamiuppgifter. Tips tages gärna emot. Det måste inte alls vara påskigt, då vi har många Icke-Påsk-firare hos oss. Det står helt still i idébanken nu, det måste vara förkylningen...

4 kommentarer:

Blenda sa...

Jag tycker det ser bra ut med det brun-blåa! :-)

Pysseltips har jag inte så där på rak arm, annat än att jag i helgen fyndade billig vaxduk på Åhléns och sydde förkläde i - och hej, vad det var användarvänligt att sy i vaxduk! Jag hade valt den som är lite mer tyg-aktig och det var otroligt lätt och smidigt att jobba med. Det är många år sen jag slutade sy, men detta var så lätt och roligt att jag äna kan tänka mig att göra något annat, kanske en käck kasse/väska?

Men nej, som sagt, några vettiga tips så här i sista minuten har jag inte. Kanske garnbollar av restgarner? I glada färger kan de ju användas som påskrisprydnader... Eller som bokmärken slog det mig nu, en garnboll i änden och en luftmaskkedja ner som tex avslutas med en pärla eller något?

Ja, lycka till i alla fall, hoppas du får några bra tips idag!
:-D/Blenda

Maria sa...

Jättefin kombination med brunt och turkosblå! Jag tycker det ser jättebra ut!

Något min dotter, som går i 5:an, har dille på just nu är att virka halsband.

Hon trär på stora pärlor på garnet innan hon börjar virka, sen virkar hon luftmaskor och in med en pärla då och då. När hon är nöjd med längden gör hon likadant i en annan färg, så det blir ett "lager-på-lager" halsband i många olika garnkvalitéer. Hon har även tagit med sammetsband i vissa. Så pärlor och korta garnstumpar går åt som smör i solsken här hemma!

Eva sa...

Brunt och ljusblått blir jättefint!

Mari G sa...

Hejsan

Synd att du inte kunde komma in på stick cafet, förstår att din dotter var trött. Det var trevlig där och jag passade också på att titta på den pågående fotoutställningen!

Hoppas att vi kan ses nästa gång eller mötas up på nåt sätt :-)

ha det bra
mari